Spotify není jenom hudba a podcasty

Hudba a podcasty se staly součástí každodenního života. Nezáleží na tom, jestli jste v autě na cestě do práce nebo právě trénujete na svůj první maraton. Rychlé životní tempo a multitasking tak dávají značkám příležitost zasáhnout přesně toho, koho potřebují v ten správný moment.

Máte Spotify? A platíte si ho?

V České republice najdete 1,5 milionů aktivních uživatelů z mnoha segmentů. Tu největší skupinu ale tvoří věková kategorie 18 až 34 let.

Více než polovina uživatelů používá neplacenou verzi aplikace, což znamená, že je každých 30 minut generována reklama. A co to znamená pro vás? Možnost využít reklamní prostor a zasáhnout tak vybranou cílovou skupinu.

Zacílit můžete podle pohlaví, věku, lokality, ale také třeba podle průměrné doby poslechu, oblíbených žánrů nebo playlistů. Právě podle toho, co konkrétní uživatel nejčastěji poslouchá, Spotify vytváří vlastní specifické segmenty a vy pak můžete jednoduše zasáhnout třeba 28letou Social Media managerku, která mezi 17–⁠⁠⁠19 hod. navštěvuje posilovnu, poslouchá elektronickou hudbu a podcasty z oblasti marketingu. 

Má Spotify smysl právě pro váš brand?

Je více než jasné, že z reklamního hlediska nedává Spotify smysl pro všechny brandy. Nicméně jde o velmi zajímavou platformu, která není reklamou přesycena. Na rozdíl od ostatních sociálních sítí totiž Spotify nevyžaduje zákazníkovu pozornost a přehrává reklamy právě za chodu běžného života. Sdělení díky tomu působí méně rušivě a přiměje posluchače značku více prozkoumat. Pokud se ovšem trefíte správným sdělením do správné chvíle.

Jak posluchače zasáhnete?

Na výběr je několik formátů: 

  • audio 
  • video
  • display
  • sponzorství
  • podcasty
  • speciální kreativní řešení

Jaký formát tedy zvolit? 

To záleží na tom, jestli chcete zasáhnout uživatele, kteří hudbu poslouchají nebo objevují.

Audio

Pokud se zaměříte na posluchače, je pro vás relevantním formátem audio.  Svůj příběh vyprávíte prostřednictvím třiceti sekundové reklamy, která se spustí mezi skladbami v playlistu a posluchač si ji musí celou poslechnout, je totiž nepřeskočitelná (narozdíl třeba od reklamy na Youtube). Audio reklama je doprovázena bannerem s možností prokliku (tzv. CTA button nebo také výzva k akci) na web nebo třeba blog. Ideálním řešením je zvuková i vizuální podoba CTA buttonu. Dostanete tak značku nejen do povědomí, ale získáte rovnou i měřitelné konverze (provedení požadované akce).

Reklamní sdělení je dobré uzpůsobit podle času a nálady posluchače. Nejúčinnější reklamy jsou totiž ty, které odpovídají danému okamžiku. Co to pro vás znamená? Vytvářejte personalizované výzvy, sdílejte adekvátní obsah a pokuste se na 100 % porozumět cílové skupině. Navíc 80 % všech uživatelů konzumuje hudbu nebo podcasty přes sluchátka. Vyzkoušejte možnost 3D zvuku, při kterém má posluchač pocit, že stojí uprostřed stadionu a hudba jej obklopuje ze všech stran. 

Video

Pokud se chcete zaměřit na uživatele, kteří hudbu nebo podcasty objevují a mají tedy zapnutou obrazovku, nabízí se vám více možností. Jednou z nich je právě video.

Video reklamy se zobrazují uživatelům, kteří aktivně prochází nabídku hudby a podcastů na obrazovce. Stejně jako u Audia, se Video Takeover reklamy zobrazují s doprovodným bannerem a výzvou k akci, která pomůže dosáhnout požadovaného zapojení publika.

Display

Display reklama se dělí na Overlay, Homepage Takeover a Leaderboard. Záleží kde a kdy chcete, aby se vaše reklama zobrazovala. 

Overlay

Chcete udělat dojem hned v první sekundě? Tak pak je Overlay ta správná volba. Reklama se zobrazí přesně ve chvíli, kdy uživatel (znovu) otevře aplikaci Spotify. Overlay můžete využít na mobilních telefonech i desktopech.

Homepage TakeOver

Tento formát zobrazí reklamu na přední straně domovské stránky Spotify po dobu 24 hodin. Homepage TakeOver podporuje multimédia, takže můžete do reklamy zahrnout interaktivní prvky k ještě lepšímu upoutání pozornosti. Pozor, tento formát je koncipovaný pouze na Desktopy.

Leaderboard

Leaderboard zaručí, že bude vaše reklama jediným sdělením po dobu 30 sekund. Tento formát je pouze pro Desktopy a webové aplikace.

Sponzorství (Sponsored Sessions)

Staňte se jediným reklamním sdělením během 30 minut s kvalitním umístěním značky na začátku poslechu. Po tom, co bude zhlédnuté vaše video, získá posluchač 30 minut nepřetržitého poslechu.

Sponzorovaný playlist

Propojte svou značku s vybranou kulturou nebo oblíbeným playlistem na Spotify a dostaňte se tak do maximálního povědomí vaší cílové skupiny.

Potřebujete poradit s reklamou na Spotify? Ozvěte se nám na info@besocial.cz a my vám rádi pomůžeme.

Zdroje:

https://idealab.cz/reklama-na-spotify-ii/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/audio-ads-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/video-takeover-ad-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/display-ads-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/homepage-takeover-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/leaderboard-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/sponsored-sessions-specs/

https://ads.spotify.com/en-CA/ad-experiences/sponsored-playlist-ad-specs/v

Agency Day by Httpool – zaměřeno na kreativu, živě vysíláno 3. 2. 2022

Agency Day by Httpool – mediální plánování a strategie, živě vysíláno 9. 2. 2022