Jak na nastavení
Google Analytics?

Ať už se chystáme spouštět nové webové stránky, či startujeme online marketingovou kampaň, musíme si nastavit, co od našich aktivit očekáváme. Respektive jakých cílů chceme dosáhnout. Je pro nás klíčové vědět, k jakým výsledkům naše kroky vedly. 

Nejznámějším a nejpoužívanějším nástrojem pro sledování úspěšnosti našich kampaní představují Google Analytics (dále GA). 

Nasadit měřící kód na web je velice jednoduché. Kód jako takový však není všemocný a pouze v rukou schopného odborníka se mění v plnohodnotný nástroj. Nastavení GA by mělo být opravdu důsledné, chceme-li měřit naše výsledky přesně a hlavně efektivně. Pokud chcete vládnout kampaním a disponovat vším výše zmíněným, dále se dočtete jak založit účet a porozumět všem nastavením.

1) ZALOŽENÍ A STRUKTURA ÚČTU 

Do GA se přihlašuje na adrese www.google.com/analytics. Je zásadní mít založený Google účet nebo též lze provést registraci již stávajícím Google účtem. Následně jako Správce můžeme v jednom GA spravovat až 100 Účtů. 

2) STRUKTURA ÚČTU 

Ke spravovaným účtům je možné následně přiřadit až 50 Služeb. Ty představují jednotlivé weby, či mobilní aplikace. U každé služby můžete vytvořit až 25 Výběrů dat, u kterých jsou různá nastavení pomocí filtrů. 

Obvykle se doporučují tři základní typy zobrazení. Nejprve záchranný profil sloužící k záloze všech dat bez dodatečných filtrů. Poté testovací profil, ve kterém budeme případné filtry zkoušet a nakonec hlavní profil pro analýzu dat a jejich report. 

Dále se také hodí vytvořit profil vylučující IP adresy agenturních pracovníků a profil vylučující spam. Fantazii se meze nekladou. 

3) MĚŘÍCÍ KÓD 

Po vytvoření účtu a služby získáme klíčový Měřící kód, který je třeba vložit na požadovaný web do části <head>. Kód má podobu tzv. Globální webové značky (gtag.js) a nalezneme jej v sekci Údaje o měření. Můžete též implementovat pomocí Google Tag Manager, kde najdete mnohem větší flexibilitu a článek o jeho výhodách na vás už čeká.

4) NASTAVENÍ SLUŽBY 

Pro maximální využití všech funkcí doporučujeme upravit v této sekci nastavení. Nejdříve zapněte Aktivaci metriky Uživatelé v přehledech,
jejíž funkcí je ukazovat přibližné počty reálných uživatelů. 

V sekci Shromažďování dat je pro dosažení funkčnosti sběru publik dosavadních návštěvníků nutné zapnout volbu Remarketing. Stejně tak
se doporučuje zapnout Funkce přehledů inzerce, která umožňuje sběr demografických údajů o uživatelích. Ve starších účtech se tato funkce nacházela v sekci Nastavení služby pod možností Aktivovat demografické přehledy a přehledy zájmů.

5) NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT 

Provozovatel e-shopu by určitě neměl zapomenout aktivovat Měření elektronického obchodu. K jeho funkčnosti je nicméně potřeba daleko více. Pokud máme na webu k dispozici interní vyhledávání, je vhodné jeho měření aktivovat v GA. Můžeme pak pohodlně sledovat vyhledávací dotazy v záložce Chování

Nakonec je dobré zapnout Filtrování robotů, které vyloučí všechny požadavky na server od známých robotů nebo prohledávačů. 

6) PROPOJENÍ SLUŽEB 

Službu GA lze propojit s účty AdSense, AdWords i Ad Exchange. Můžete tak učinit skrze sekci Propojení služeb.

Toliko tedy k základnímu nastavení Google Analytics, díky kterému bude moci využívat elementárních funkcí. Pro plnohodnotné a přesné využití je však vhodné měření upravit na míru danému webu, včetně sledování konverzních akcí, interakcí s webem a dalších využitelných akcí.

 

Pavel „Pájos“ Křehlík
PPC SPECIALIST & ANALYST